onsdag den 11. november 2009

Let Me Play Your Guitar

Lad mig hermed slå et slag for en dansk gruppe som jeg er meget glad for og som jeg forventer mig meget af.
Let Me Play Your Guitar er deres lange navn og de var med i dette års Karrierekanon - uden dog at være blandt de endelige vindere (hvilket jeg, uden tvivl, ellers synes at de skulle ha' været).
Bag dette knap ét år gamle band står de to brødre Emil og Jeppe Davidsen, og genremæssigt vil jeg placere dem i et krydsfeldt mellem folk, country og singer/songwriter-rock a' la 1960'erne/70'erne. Altså, ligger de temmeligt langt fra min normale musikalske sfære, men de har nu alligevel ramt noget i mig.
For tiden går det jo også ret godt for danske bands i denne "genre". Tænk blot på The Rumour Said Fire der for nyligt var P3's Uundgåelige og Cody som har høstet den ene gode anmeldelse efter den anden.
Det er først og fremmest live at jeg har oplevet LMPYG. Faktisk har jeg set og hørt dem fire gange inden for det seneste halve år.
Første gang var til deres debut(vist nok)koncert på Månefiskeren (Christiania) og sidenhen ved flere lejligheder på div. københavnske venues (RUST, Trailerpark og Huset).
Det er gået stabilt og sikkert fremad for dem og deres performances og ved den seneste koncert som jeg fangede med dem, fik de for alvor spillet sig ind på mig.
Med sig på scenen har brødrene Davidsen allieret sig med fire meget dygtige musikere, og tilsammen formår de at fylde et spillested med en ganske særlig nerve og varme.
Tjek det selv, hvis du er i Kbh. på torsdag d. 12/11. For da spiller de en akustisk koncert i "Huset ved Kongens Have" kl. 21 og hold ellers øje med deres Myspace og Facebookgruppe for flere koncertdatoer.
Let Me Play Your Guitar er helt klart en anbefaling værd herfra

Six months with Let Me Play Your Guitar

Let me play your guitar MySpace Video


Ingen kommentarer:

Send en kommentar