torsdag den 15. april 2010

Roskilde Festival - programmet

I dag blev årets program for Roskilde Festival 2010 så erklæret "endeligt" (eller endeligt nok til at man kan lave en plakat).
Jeg er - modsat mange - begejstret. Det er jeg faktisk altid og jeg forstår ikke, at jeg hvert år møder så mange mennesker der bare synes at "det er det tyndeste program i mands minde" år efter år...
RF formår altid at sammensætte et alsidigt og spændende program IMO. Hvis der ikke lige er en håndfuld favoritter, så er der sgu altid en stor flok navne, som man, i det mindste, kan gå på opdagelse i...
Nogle af de bedste koncerter er da de koncerter hvor man går derfra og tænker. "Damn - den havde jeg ikke set komme!". Navne som man måske kun har læst eller hørt om, som så giver én en kæmpe oplevelse, er det bedste jeg ved.
Well, herunder er de bands/artister som jeg umiddelbart glæder mig meget til, på forhånd:

Gorillaz:
De har med Plastic Beach lavet en super plade, og jeg er utroligt spændt på, at se hvordan de løser Live-delen. Jeg mener, 3D på Orange kan gå begge veje. Enten bliver det helt mærkeligt og mislykket ellers bliver det helt mærkeligt og super vellykket... Jeg glæder mig...

The Prodigy:
Fordi jeg aldrig har hørt dem live, og fordi jeg elsker det de kan. The Prodigy er så meget mere end Music for the Jilted Generation og The Fat of the Land (som om det ikke var mere end rigeligt - elsker begge plader) og jeg glæder mig helt utroligt meget til at rave ud - old skool - til det.

Robyn:
I <3 Robyn...

Drake:
Et af sidste års mest hypede navne. Synger og rapper fremragende. Har hørt ham på utallige blogs igennem et år nu, men hvordan er han IRL? Kan han levere? Spændende...

Dirty Projectors:
Blev vækket en søndag morgen, ved at min nabo spillede høj musik. Det lød fantastisk. Jeg "Shazaam'ede" på livet løs. Heldigvis spillede han højt nok til, at min mobil kunne genkende nummeret Cannibal Ressource... Har været draget lige siden og tror at det her kunne blive, enddog MEGET interessant...

The Floor Is Made Of Lava:
Ville have været til deres koncert på Vega i sidste uge, men blev forhindret. Satans! De har lavet en fremragende rockplade og jeg glæder mig sygt til at råbe med på All Outta Love. Et nummer som jeg endnu ikke er det mindste træt af. Og det er til trods for, at jeg har hørt den HVER dag i over en måned nu... Har oplevet dem på scenen én gang og det var før den nye plade. Det bliver folkeligt :-D

Miike Snow
Svensk amerikanerne oplevede jeg på Loppen i efteråret. En fremragende koncert. De var svært arrogante, men spillede fantastisk. De skylder et ekstranummer og det forventer jeg at få i Roskilde... Basta!

Paramore
Og jeg indrømmer det gerne... Teenage fænomenet er et kæmpe navn som jeg bare MÅ se og høre. De laver god poprock, og jeg er imponeret. Deres Uundgåelige på P3 "Ignorance"sidste år vækkede mig (og sikkert også mange andre). Får helt sikkert ingen problemer med at se scenen, da der nok kommer flest af de helt små og unge kids her :-D

Schlachtofbronx
Innovativt og suuuper fedt. Tjek det ud! Har hørt at de laver spændende ting når de er ude og spille live. Aner ikke hvad jeg skal forvente, men jeg glæder mig sygt.

The Temper Trap
Er et helt utroligt sympatisk og velspillende band. Jeg hater på folk der sammenligner dem med U2. HATER siger jeg. De er (og nu skal jeg passe på) bedre. Har lyttet meget til singlen The Fader og glæder mig meget til igen at høre "Sweeeeeeeeeeeeet Diiiis-po-sition..." spillet live.

When Saints Go Machine
Et af mine yndlingsbands fra DK. Jeg ved, at de glæder sig vanvittig meget til at optræde på Roskilde og forventer mig meget af dem. Skal faktisk høre dem om en lille time på Vega. Derfor min kortfattethed ;-)

Andre navne som jeg ser frem til:

Susanne Sundfør, Casiokids, Tech N9ne, Electrojuice, LCD Soundsystem, Vampire Weekend m.fl.
Og så er der alle dem jeg ikke kender. Mon ikke der er én eller to af dem som overrasker mig positivt?

6 kommentarer:

  1. Jep, det bliver fantastisk som altid på Roskilde! Skal du ikke se Alice in Chains?

    SvarSlet
  2. Tjoh... Kigger nok lige forbi - men det er ikke ét af glædningsnavnene :-)

    SvarSlet
  3. super fed blog!! Glæder mig mega meget til Gorillaz, kan kun anbefale deres nye album, men har du ikk glemt Nephew, skal du ikke se dem?

    SvarSlet
  4. Du har fuldstændig ret, programmet er pretty sweet og vi glæder os!
    Du skal slet ikke se Prince???

    SvarSlet
  5. @Caroline: Klart at jeg skal se Prince - han blev bare offentliggjort som act, efter jeg havde blogget...

    SvarSlet
  6. så er jeg mere rolig! god weekend

    SvarSlet