mandag den 5. april 2010

Kanon


I løbet af påsken har jeg haft fornøjelsen af, at præsentere de 24 udvalgte navne fra dette års Karrierekanon.
Hvis du ikke lige ved hvad Karrierekanonen er, kan jeg kort ridse det op her:
Karrierekanonen er et samarbejde mellem P3, KODA, Roskilde Festivalen, Bandakademiet og spillesteder.dk. Det er kort sagt, en slags talentudvikling for vækstlaget i dansk musik (den "rytmiske" del).
Den er sat sammen som et udskillelsesløb i flere faser, hvor bands og artister i hele landet kan uploade deres musik (ca. 800 havde valgt at gøre det i år). Et udvalg vælger så 24 af disse, som dernæst skal ud og optræde ved forskellige Karrierekanon-showcases rundt omkring i Danmark.
Ud af de 24 navne vil der så løbende blive udskilt, så der til sidst er tre (måske fire) "vindere". Disse "vindere" vil så få skræddersyet en "talentudviklingspakke" af Bandakademiet og vil få chancen for at spille koncert på SPOT eller Roskilde Festivalen.

Nå men, jeg har, som sagt, kunne præsentere de 24 udvalgte navne her i løbet af påsken, og jeg er svært imponeret over den høje standard. Der er MANGE gode navne imellem. Tjek dem selv ud på Karrierekanonens hjemmeside og gør dig selv den tjeneste at kigge forbi til én af de seks showcases der finder sted rundt om i landet, i løbet af denne måned.
Allerede i fredags og i lørdags gik det ned i hhv. Roskilde og Aalborg. Arrangementer som jeg desværre ikke selv kunne overvære, men som efter sigende var fantastiske.

Ellers kan jeg anbefale, at du lytter med i aften på P3 hvor jeg præsenterer de sidste fem navne i Kanonen. Det drejer sig om Drone, Specs & Suni, Barbara Moleko, Sigmitnavn og Supajan.
Det er kl.20...

Længe leve vækstlaget!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar